Portal miasta Ciechanów - eciechanow.pl

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Wycieczki po Ciechanowie i okolicach

Klub Biegacza Promyk Ciechanów

Niezbędnik Turysty

Ciekawostki historyczne

W rejonie ulicy Warszawskiej wzniesiono murowany kościół św. Ducha (erygowany w 1553 roku) – od XVIII wieku była to już tylko ruina, rozebrana ostatecznie po 1797 roku. Kościół św. Ducha znajdował się w rejonie ulicy Warszawskiej w okolicach posesji nr 27 a.

Szukasz sprzętu do remontu mieszkania lub domu? Odwiedź sklep w centrum Ciechanowa przy ul. Płońskiej 26 - VISNAR Centrala Narzędziowa. Tam znajdziesz fachowe doradztwo i atrakcyjne ceny.

Wycieczka rowerowa po okolicach Ciechanowa

Wycieczka rowerowa po okolicach CiechanowaJeśli nie macie pomysłu na spędzenie nadchodzącego weekendu w Ciechanowie mamy dla Was propozycję wybrania się na wycieczkę rowerową po okolicach Ciechanowa! Dziś publikujemy pierwszą opracowaną wycieczkę do lasu gąseckiego i śmiecińskiego.

Główną atrakcją proponowanej wycieczki rowerowej jest żwirownia z punktem widokowym w lesie gąseckim oraz maszt telewizyjny w lesie śmiecińskim, który dla ciechanowian jest tym, czym dla paryżan wieża Eiffla (w przenośni oczywiście). Długość wyznaczonej trasy to ok. 15 km. Orientacyjny czas jej przejazdu na rowerze 1,5 godz. Pomimo tego, że trasa jest krótka częste podjazdy mogą dać się we znaki uczestnikom o słabszej kondycji fizycznej. Z tego powodu wycieczkę można rozbić na dwie części. Podczas pierwszej wycieczki udać się tylko do lasu gąseckiego, a podczas następnej tylko do lasu śmiecińskiego. Droga na wyznaczonej trasie jest dobra, do tego mało ruchliwa przez co względnie bezpieczna.

Proponowana trasa wycieczki:

Pl. Kościuszki – ul. 3-go Maja – ul. Augustiańska – ul. Fabryczna – ul. Przytorowa – ul. Widna – ul. Leśna – ul. Słoneczna – las gąsecki – ul. Leśna – ul. Hubala – las śmieciński – ul. Monte Cassino – ul. Graniczna – ul. Szumna – park M. Konopnickiej – ul. 3-go Maja – pl. Kościuszki

Mapka rowerowa

Naszą wycieczkę rowerową proponuję rozpocząć z pl. Kościuszki. Po przejechaniu ok. 100 m ul. 3-go Maja skręcamy w lewo w ul. Augustiańską. Po prawej stronie mijamy kościół. Po przejechaniu ok. 300 m wjeżdżamy w dróżkę biegnącą wzdłuż stadionu (200 m). Przejeżdżamy przez kładkę na rzece Łydyni, skręcamy w prawo (100 m) i w lewo do ul. Fabrycznej (100 m). Następnie kierujemy się wzdłuż torów kolejowych w stronę wiaduktu (300 m). Za wiaduktem przejeżdżamy na drugą stronę torów na ul. Przytorową. Prawdopodobnie już niedługo przejazd na drugą stronę torów będzie możliwy tylko kładką, która została wybudowana jakieś 100 m za przejazdem kolejowym a ok. 200 m za wiaduktem. Następnie skręcamy w lewo w ul. Widną (600 m), która przechodzi w ul. Leśną. Jedziemy prosto ok. 1,5 km. Tuż przed granicą miasta Ciechanów skręcamy w prawo w ul. Słoneczną. Jedziemy ok. 700 m do lasu gąseckiego. Do lasu wjeżdżamy na początku dosyć stromym podjazdem biegnącym wzdłuż drogi którą jechaliśmy. Po dojechaniu do żwirowiska można zrobić sobie krótki odpoczynek.

Dalej jedziemy wzdłuż skarpy nad żwirowiskiem (ok. 50 m). Pagórkowata ścieżka poprowadzi nas po łuku w lewą stronę (ok. 100 m). Podjeżdżamy pod górkę (50 m) a potem jedziemy przez cały las prosto (800 m). Powinniśmy wyjechać na drogę będącą przedłużeniem ul. Leśnej jakieś 100 m przed pętlą autobusową. Kierujemy się w stronę Ciechanowa. Po przejechaniu ok. 1 km na wysokości ogródków działkowych skręcamy w prawo w ul. Hubala. Drogą tą dojeżdżamy do lasu śmiecińskiego (400 m) z charakterystycznym masztem telewizyjnym.

Do lasu wjeżdżamy przez parking i jedziemy prosto ok. 400 m. Na skrzyżowaniu leśnych dróg wjeżdżamy w tę środkową i zjeżdżamy z górki ok. 500 m. Tu skręcamy w lewo i wjeżdżamy stromym podjazdem (50 m). Wyjeżdżamy na chwilę z lasu, kierujemy się w lewo i po przejechaniu ok. 150 m ponownie wjeżdżamy do lasu. Po dojechaniu do masztu telewizyjnego (400 m) skręcamy w drogę wyłożoną płytami betonowymi, która poprowadzi nas do ul. Monte Cassino (300 m). Ulicą Monte Cassino jedziemy ok. 800 m a potem wjeżdżamy w dróżkę będącą jej przedłużeniem. 500 m za kościołem skręcamy w lewo w ul. Graniczną. Po przejechaniu ok. 400 m mijamy sklep, jedziemy jeszcze 50 m i skręcamy w prawo w ul. Szumną, którą dojeżdżamy do przejścia kolejowego przez które już wcześniej na tej wycieczce przejeżdżaliśmy (400 m). Po przejechaniu na drugą stronę torów przejeżdżamy pod wiaduktem (obok filarów wiaduktu) i wjeżdżamy w dróżkę prowadzącą do parku im. M. Konopnickiej (100 m). Jadąc prosto ok. 500 m wyjeżdżamy tuż przy moście 3-go Maja. Przejeżdżamy przez rzekę i jadąc ul. 3-go Maja (500 m) dojeżdżamy do pl. Kościuszki skąd zaczęliśmy naszą wycieczkę.